Spijkernisse, Netherlands
Terug

Mooie omstandigheden bij eerste editie Beat the Beach

4147c3d0340a9cda08e4c08c3c0abaf0
Mirjam de Neeff |  | Aangepast op
Rockanje - Afgelopen zondag 12 januari klonk het startschot in Rockanje voor de eerste editie van Beat the Beach. Bijna 900 deelnemers, jeugd en senioren, namen onder mooie condities deel aan deze hardloopwedstrijd. Voor de senioren een uitdagend parkoers van 10 of 21.1 km over het strand en langs het duingebied van Rockanje.

Het startschot werd gegeven door burgemeester Arno Scheepers, die vervolgens zelf ook meeliep. Het programma startte met een prestatieloop van 1 of 2.5 km voor de jeugd bij Strandpaviljoen Badlust. De zachte weersomstandigheden, zonnig en nauwelijks wind, waren zeer gunstig waardoor het strand goed te belopen was. De strandopgang nabij Oostvoorne, na circa 16 km, bleek desondanks een zware hindernis in het parkoers. Sporters kwamen vermoeid maar extra voldaan over de finish! De 10 km werd bij de heren gewonnen door Paul Korver in een tijd van 36 minuten en 14 seconden en Pauline van Donkelaar pakte met 8 minuten en 43 seconden de winst bij de dames.

Bij de halve marathon snelde de Hellevoetse Natasja Peters in een tijd van 1 uur en 29 minuten naar de winst. De strijd bij de mannen werd beslist bij de finish in het voordeel van Rotterdammer Stefan Buck door Henk van Leeuwen te verslaan in een tijd van 1 uur een 11 minuten.

De 1 km voor meisjes werd gewonnen door Mila Raaijmakers en dat deed haar broer Kyan bij de jongen. Talent zit in de familie, want bij de 2.5 km voor meisjes ging de winst naar Lana Raaijmakers, voor Fleur van der Knaap en Lynn Lems. Bij de jongens ging de winst naar Maarten Hoogerwerf voor de Hellevoetse broers Josh en Quinn Helbers.

Het evenement brengt veel mensen op de been en daar is de organisatie enorm blij mee. Niet alleen deelnemers en bezoekers, ook meer dan 80 vrijwilligers dragen bij aan het succes van het evenement. Wim Padmos, oud winnaar van de Halve van Rockanje en mede initiatiefnemer van het hardloopevent: “Ik heb een hoop oude en vooral ook nieuwe
gezichten gezien, écht heel mooi om zoveel enthousiasme voor de loop te zien!”

Lees ook

Pb 34 nieuwe wethouders

Nieuw college Nissewaard officieel van start

Spijkenisse - De gemeenteraad van Nissewaard heeft op 24 juni kennis genomen van het coalitieakkoord ‘Van opgave naar oplossing’. Tijdens dezelfde vergadering zijn de wethouders benoemd, geïnstalleerd en beëdigd. Daarmee is het nieuwe college van burgemeester en wethouders officieel gevormd en kan het aan de slag met de uitvoering van de plannen voor de komende bestuursperiode.

Hamerslag_oefening

Wethouder trotseert hitte tijdens opening sportparcours

Zuidland – Wethouders Chris Hottentot en Martijn Hamerslag hebben woensdagmiddag het nieuwe trimparcours aan het Bospad in Zuidland officieel geopend.

Judoka Roos van Herpt

Hellevoetse judoka Roos van Herpt pakt derde plaats in Venray tijdens internationaal toernooi

Hellevoetsluis – De Hellevoetse judoka Roos van Herpt heeft afgelopen zondag in Venray een derde plaats behaald tijdens een internationaal toernooi. Samen met 1500 deelnemers uit heel Europa ging Roos verdeeld over twee dagen de strijd aan om de winst. Na een aantal partijen ging de judoka uit onze regio er met een bronzen medaille vandoor.

foto ondertekening afsprakenbrief

Eerste stap naar nieuw schoolgebouw CNS De Nieuwe Weg in Oostvoorne officieel een feit

Oostvoorne – Woensdag 24 juni is de eerste stap naar een nieuw schoolgebouw voor CNS De Nieuwe Weg in Oostvoorne officieel een feit. Wethouder Aart Jan Spoon van de gemeente Voorne aan Zee en bestuurder van Onderwijsgroep EduMare Margreet de Vries ondertekenden samen een belangrijke brief. Hierin staan afspraken voor het bouwen van een nieuw schoolgebouw en Integraal Kindcentrum in Oostvoorne.

Stockfoto bomen

Werkzaamheden rond verwijderen en vervangen bomen in Nissewaard in volle gang

Nissewaard – Op verschillende plekken in Nissewaard worden op dit moment werkzaamheden uitgevoerd waar bomen worden verwijderd en vervangen. Een boom is soms door ziekte, aantasting of slechte conditie niet meer te redden en daarom verwijdert de gemeente deze bomen om de veiligheid van inwoners en weggebruikers te verzekeren.

20260623_152825

Hondengeleider en agenten gaan woning Spijkenisse binnen

Spijkenisse – Dinsdagmiddag rond 15.30 uur zijn meerdere politie-eenheden, waaronder een hondengeleider, met spoed uitgerukt naar de Orchideestraat in Spijkenisse.