Spijkernisse, Netherlands
Terug

Voormalig Bristolpand in Spijkenisse heropend als locatie voor maatschappelijke organisaties

IMG_0668

Spijkenisse - Maandag 1 juni is het voormalig Bristolpand in de Stadhuispassage in Spijkenisse officieel geopend door wethouders Martijn Hamerslag en Jeroen Postma. Dit pand is heropend als locatie voor maatschappelijke organisaties.

 | Aangepast op

In 2025 heeft de gemeente een leegstaand deel van het stadhuis in Spijkenisse verbouwd en beschikbaar gesteld voor verhuur aan externe organisaties.  Tijdens de verbouwing bleek dat het gezamenlijke gebruik van de entree aan de Uitstraat op weerstand van bewoners stuitte. Daarom is gezocht naar een alternatieve entree. De leegstaande winkelruimte aan de Stadhuispassage 2-B, het voormalige Bristolpand, bood hiervoor een oplossing.

Nieuw en functioneel kantoorpand  
De gemeente heeft deze winkelruimte aangekocht. Aan de Stadhuispassage is een nieuwe entree gerealiseerd voor het eerder vernieuwde deel van het stadhuis. De volgende stap is de verbouwing van de eerste verdieping van het voormalige Bristolpand. Na de verbouwing vormen beide delen één modern en functioneel kantoorpand, met ruimte voor verschillende maatschappelijke organisaties.  

Wethouder Martijn Hamerslag noemt de herontwikkeling een mooie stap voor het centrum van Spijkenisse: “Met de transformatie van dit voormalige winkelpand geven we leegstaand vastgoed een nieuwe maatschappelijke functie. Zo benutten we bestaande gebouwen slim en versterken we tegelijkertijd de levendigheid in het centrum.”

Maatschappelijke organisaties onder één dak
Het gebouw, dat de naam Thuis in Nissewaard heeft gekregen, biedt inmiddels onderdak aan maatschappelijke organisaties Mooi Sociaal, Kwadraad en het Centrum voor Jeugd en Gezin. Er is nog ruimte beschikbaar voor nieuwe huurders.

Wethouder Jeroen Postma zegt dat de gezamenlijke huisvesting bijdraagt aan betere ondersteuning voor inwoners: “Door organisaties samen onder één dak te huisvesten, kunnen zij elkaar sneller vinden en samenwerken. Dat zorgt voor efficiëntere dienstverlening.”

IMG_0677 (1) Wethouders kijken naar verstevigingen die aangebracht zijn
IMG_0674

Lees ook

Blijdorp_Joop van der Hor (2)

Regionale Jeugdbrandweer maakt indruk tijdens Dreamnight at the Zoo in Blijdorp

Afgelopen vrijdag was de Rotterdamse burgemeester Carola Schouten één van de ruim 250 vrijwilligers die haar vrije avond opofferde om meer dan 1200 chronisch zieke en gehandicapte kinderen en hun familieleden een gratis onvergetelijk bezoek aan Diergaarde Blijdorp te bezorgen. Onder die vrijwilligers bevonden zich ook gastvrouw Marian van Boodegom en gepensioneerd brandmeester Jan van de Wijngaard, allebei uit Spijkenisse.

Lammetje_MediaTV

Wat moet je doen als je een dier te water ziet?

Spijkenisse - Afgelopen donderdagavond zag een voorbijganger een lammetje in een sloot aan het Schelpenpad in Spijkenisse. Maar wat moet je eigenlijk doen als je een dier te water ziet?

20260607_07282358_1000004808

Auto raakt van de weg en rijdt boom omver

Hellevoetsluis - Op de Dag Hammarskjöldlaan heeft zaterdag aan het einde van de middag een eenzijdig ongeval plaatsgevonden.

20260606_170256

Botlekbrug-storing zorgt voor frustratie: sms-waarschuwing kwam ruim een uur later

Botlek - De storing aan de Botlekbrug zorgde zaterdagmiddag voor files en frustratie onder weggebruikers. Opvallend was dat de sms-waarschuwing van Rijkswaterstaat pas rond 17.20 uur werd verstuurd, terwijl de brug al ruim een uur eerder in storing stond.

Afscheid Ab Rollatorwerkplaats

Oprichter Rollatorwerkplaats neemt na 20 jaar afscheid

SPIJKENISSE - Ab Sierat, een van de oprichters van de Rollatorwerkplaats van SWO Spijkenisse, heeft na twintig jaar afscheid genomen. Tijdens een feestelijke bijeenkomst en een lunch is hij door collega-vrijwilligers in het zonnetje gezet.

Voertuig te water

Bestuurder onder invloed belandt in sloot

GEERVLIET - Een bestuurder is in de nacht van vrijdag 5 op zaterdag 6 juni gewond geraakt nadat hij met zijn auto van de weg raakte en in een sloot belandde. Het ongeval gebeurde op de Groene Kruisweg bij Geervliet. De auto schoot door de middenberm en kwam achterstevoren in het water terecht.